Obsah

Mgr. Robert Jasa

odkazy na úkoly    20.4. - 26.4.:  5. domácí příprava

                                27.4. - 3.5.:     6.domácí příprava

                                 4.5. - 10.5.:    7.domácí příprava

                               11.5. - 17.5.:    8.domácí příprava

                               17.5. - 24.5.:    9.domácí příprava

                                24.5. - 31.5. 10.domácí příprava

                                    1.6. - 7.6. 11.domácí příprava

                                   8.6. - 14.6.12.domácí příprava

Kontakty pro přímou komunikaci: skype: robert_jasa77, e-mail: jasaskola@seznam.cz, Whatsapp, tel.č. 775 329 007

úkoly  14.6. - 26.6.

6. ročníky

Úkol je dobrovolný.

AUSTRÁLIE  OCEÁNIE  

Otevři a spusť prezentaci, povol úpravy, povol obsah, spusť prezentaci F5AUSTRÁLIE A OCEÁNIE

Pomocí internetu vypracuj otázky, které se nacházejí v jednotlivých složkách jako je POLOHA, OBYVATELSTVO ,………

V každé otázce je vždy na výběr z odpovědí.

Když si nebudeš vědět rady:

Austrálie základní informace:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Austr%C3%A1lie

Státy:

https://atlas.mapy.cz/?p=011010&id=countries-political&n=m&z=3.7&x=125.644&y=-19.323&m=m

Povrch:

https://atlas.mapy.cz/?p=000111&id=povrch-zeme&n=m&z=4.1&x=129.555&y=-21.462&m=m

Podnebné pásy:

https://atlas.mapy.cz/?p=000001&id=podnebne-pasy&n=m&z=4.1&x=129.555&y=-21.462&m=m

 

 

......................................................................................................................................................

7. ročníky

Zapiš do sešitu a vypracuj úkol:

OBLASTI A STÁTY EVROPY

STÁTY STŘEDNÍ EVROPY

evropa

Podle mapy vyhledej státy STŘEDNÍ EVROPY.

U každého státu vyhledej základní informace:

Základní údaje:  hlavní město, státní zřízení, rozloha,  počet obyvatel, 1 pohoří, 1 řeku

 

 

Státy Střední Evropy: zapiš nebo vytiskni

  • Přírodní podmínky: mírný pás s oceánským až kontinentálním podnebím (+vysokohorské), listnaté a smíšené lesy, pestrý povrch (mladé velehory, usazeninami vyplněné kotliny , stará erodovaná pohoří, ledovcem zarovnané nížiny), řeky (Dunaj – Černé m.), Labe, Rýn (Severní moře), Odra, Visla (Baltské moře).
  • Socioekonomické podmínky: podobný kulturně-historický vývoj, státní zřízení republiky (kromě Lichtenštejnska), většina členy EU (kromě Švýcarska a Lichtenštejnska).

.....................................................................................................................................................

8. ročníky

Kraje ČR:

Moravskoslezský kraj

Stáhni a doplň.

.......................................................................................................................................................

9. ročníky

Vytiskni a zapiš do sešitu, vypracuj úkoly

GLOBÁLNÍ PROBLÉMY PLANETY

Problém č.4 – Přelidnění, hlad a chudoba

Přelidnění:

V roce 1996 žilo na planetě Zemi 5,8 miliard lidí. V roce 2020 zjisti počet obyvatel……………………. miliard lidí. Tempem, jakým lidí na Zemi přibývá, by mohlo být v roce 2050 na Zemi až 10 miliard lidí.

Věděl bys, které dva státy světa mají nejvíce obyvatel? Vyhledej, doplň:

  1. ……… –…………  miliardy obyvatel
  2. ……….. – ……….. miliardy obyvatel

Co má za následek vzrůstající počet obyvatel na Zemi? Zamysli se a napiš alespoň 3 následky, pokud se země přelidní…………………………………………………………………………