Obsah

Výběr z činnosti žákovského parlamentu:

Dotazníky k distanční výuce

Seznamovací pobyt pro žáky 6. tříd (pomoc s organizací)

Prezidentské volby nanečisto

Barevný den

Branný den

Halloween

Petice za záchranu bufetu

Povolení mobilních telefonů o přestávkách

Zámky na toaletách

Dotazníky na volnočasové aktivity ve městě

Nenech to být (proti šikaně)

Prohlídka školy pro žáky šestých tříd

 

Členové žákovského parlamentu 2024/2025

Václav Jirásek (6.A)

Nela Žifčáková, Nelly Lukešová, Kateřina Ševců (6.B)

Monika Barcalová, Ondřej Ležovič (6.C)

Markéta Bušková, Elizabeth Kyselová (7.A)

Josefína Těšíková, Sofie Neckářová (7.B)

Lucie Müllerová, Elen  Weissová (7.C)

Veronika Kčišová, Robert Wagner, Nela Dvořáčková (8.A)

Radim Tapák (8.B)

Kateřina Kašková, Nicol Princová (8.C)  

Kristýna Fraňková, Ema Choutková (9.A)

Marie Purcharvá, Tereza Šittová (9.B)

Martin Zatočil, Tomáš Nguyen (9.C)

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Co je žákovský parlament

Žákovský parlament je skupina volených žáků jedné školy (zpravidla jsou zde zastoupeny dvě děti z každé třídy). Od spolužáků ve třídách i učitelů sbírají informace o tom, co by mohli ve škole zlepšit. Na pravidelných schůzkách parlamentu (ideálně každý týden) řeší, jakým způsobem těmto nápadům vyjít vstříc. Spolužáky ve třídách pravidelně informují o své činnosti.

Parlamenty se nejčastěji věnují činnostem, které:

  • proměňují fyzické prostředí školy a jejího okolí (vymalování chodby, pořízení šatních skříněk...),
  • zlepšují atmosféru ve škole (soutěže, pořádání akcí...),
  • rozvíjí vzdělání žáků (besedy se zajímavými lidmi, exkurze, pořádání výstav),
  • podporují charitu (nákup kompenzačních pomůcek pro spolužáka, psí útulek, spolupráce s dětskými domovy).

Žákovský parlament:

  • podporuje informovanost napříč školou,
  • zvyšuje zájem žáků o školní společenství,
  • vede děti k odpovědnému přístupu ke svému životu i ke světu,
  • pomáhá jim nabývat dovednosti, které jim umožní podílet se smysluplně na životě společnosti a
  • dává jim možnost zažít, že mohou svět kolem sebe pozitivně proměňovat.

zdroj: www.skolaprodemokracii.cz