Obsah
Výběr z činnosti žákovského parlamentu:
Dotazníky k distanční výuce
Seznamovací pobyt pro žáky 6. tříd (pomoc s organizací)
Prezidentské volby nanečisto
Barevný den
Branný den
Halloween
Petice za záchranu bufetu
Povolení mobilních telefonů o přestávkách
Zámky na toaletách
Dotazníky na volnočasové aktivity ve městě
Nenech to být (proti šikaně)
Prohlídka školy pro žáky šestých tříd
Členové žákovského parlamentu 2019/2020
Tereza Bulanová, Miriam Nováková (6.A)
Karolína Švajgrová, Aneta Zlatová, Nela Křepelková (6.B)
Vojtěch Horný, Patrik Hoke (7.A)
Leontýna Cicuová, Barbora Kolaříková (7.B)
Pavlína Žďárská, Anna Kratinová, Tomáš Hurtig (7.C)
Jana Kovářová, Leona Malá (8.A)
Alex Navrátilová, Kristýna Müllerová (8.B)
Jana Krátká, Leona Grofová (8.C)
Natálie Macháčková, Anna Böhmová (9.A)
Jan Walter, Samira Vandromael (9.B)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co je žákovský parlament
Žákovský parlament je skupina volených žáků jedné školy (zpravidla jsou zde zastoupeny dvě děti z každé třídy). Od spolužáků ve třídách i učitelů sbírají informace o tom, co by mohli ve škole zlepšit. Na pravidelných schůzkách parlamentu (ideálně každý týden) řeší, jakým způsobem těmto nápadům vyjít vstříc. Spolužáky ve třídách pravidelně informují o své činnosti.
Parlamenty se nejčastěji věnují činnostem, které:
- proměňují fyzické prostředí školy a jejího okolí (vymalování chodby, pořízení šatních skříněk...),
- zlepšují atmosféru ve škole (soutěže, pořádání akcí...),
- rozvíjí vzdělání žáků (besedy se zajímavými lidmi, exkurze, pořádání výstav),
- podporují charitu (nákup kompenzačních pomůcek pro spolužáka, psí útulek, spolupráce s dětskými domovy).
Žákovský parlament:
- podporuje informovanost napříč školou,
- zvyšuje zájem žáků o školní společenství,
- vede děti k odpovědnému přístupu ke svému životu i ke světu,
- pomáhá jim nabývat dovednosti, které jim umožní podílet se smysluplně na životě společnosti a
- dává jim možnost zažít, že mohou svět kolem sebe pozitivně proměňovat.
zdroj: www.skolaprodemokracii.cz